Je mineral v sledovih, ker ga telo potrebuje zelo malo. V zdravem telesu odraslega človeka se nahaja približno 70 do 80 mg bakra. Navkljub majhni količini je baker zelo pomemben za vitalne funkcije.


baker v hrani

Je esencialni mineral, ker:
- Sodeluje v številnih pomembnih encimskih reakcijah
- Je del ali kofaktor pri približno 50- tih različnih encimih. Brez bakra ti encimi niso aktivni.
- Je esencialen pri absorpciji in transportu železa. Železo je seveda nujno potrebno za tvorbo hemoglobina (del eritrocitov). Zato se anemija lahko pojavi tudi zaradi pomanjkanja bakra.

- Potreben je za tvorbo elastina in kolagena - oba zelo pomembni komponenti kosti in vezivnega tkiva. Mnoge raziskave kažejo, da baker varuje kosti pred nastankom degeneracije in osteoporoze.
- Važno vlogo igra pri tvorbi melanina. Če tega ni, koža izgubi zaščitni melanin.
- Je ključni mineral imunskega sistema
- Je izredno močan antioksidant. deluje v sklopu z encimom superoksid dismutaza.
- Sodeluje pri številnih oksidativnih reakcijah razgradnje maščob, pri katerih nastaja velika količina energija.
- Baker je nujno potreben za normalno delovanje inzulina. Premajhna količina bakra v telesu lahko rezultira nizek nivo sladkorja v krvi.
- Pomemben je za dobro delovanje kardiovaskularnega sistema in varuje živčni sistem, vključno z možgani.

Znaki pomanjkanja so:
- Slabokrvnost zaradi preslabe absorpcije železa
- Utrujenost
- Spremembe v pigmentaciji kože in barve las
- Slab apetit

Kje ga najdemo?
Ostrige (7,5 mg/100g), sončnična semena (2,27 mg/100g), jastog (1,35 mg/100g),arašidi (1,2 mg/100g), polnozrnat kruh (0.26 mg/100g), suhe slive (0,14 mg/100g), ...