Hranilna vrednost in korist sadeža je odvisna od njegove zrelosti.  Svetlo rumene banane, ki imajo čvrsto meso vsebujejo večje količine škroba. Zato jih uvrščamo med škrobna živila. Energija se v telesu sprošča počasi in traja dlje. Najbolj primerne so za zajtrk.

banane


Poleg tega se škrob upira prebavi, kar daje večjo količino blata in zaprtje se sprosti. 
Zreli, temno rumeni banani, z mehkejšim mesom pa se je škrob že spremenil v sladkor. Zato je taka banana odlična za hitri dvig energije (zlasti po večjih fizičnih naporih). Je tudi tradicionalno sredstvo proti driski. Ogljikovi hidrati, triptofan niacin (0,5 mg)in vitamin B6 (0,19 mg) v zreli banani izboljšujejo razpoloženje, saj stimulirajo nastajanje serotonina. Suhe banane so bolj koncentriran vir kalija, vlaknin in energije, kot sveži sadeži, saj vsebujejo več sladkorjev.

Izbira dobre banane in shranjevanje
Najslajša banana je tista, katere lupina je rumena brez sledi zelene barve ali rjavih pikic. Da bi se zorenje upočasnilo, jih hranimo v hladilniku. Lupina bo s časoma res postala rjava, vendar bo meso še vedno čvrsto in sveže.

S katerimi živili in dišavnicami se banana najbolje ujame:
- Orehi, kava, rum in sladoledi
- Ingver, cimet in pomaranče