Debelost prizadene približno 40 odstotkov vsega svetovnega prebivalstva. Vendar so stradanje in takšne diete, ki temeljijo na odpovedovanju posameznim vrstam hrane, dokazano zelo klavrna rešitev. Kako torej shujšati, da bo učinek dolgotrajen?

Zgledujte se po Francozih, ki znajo v hrani zelo uživati, kljub temu pa nimajo težav s preveliko težo! Jejte vsega po malo, tudi čokolado, sir, vino in beli kruh.

cokolada-sir-in-vino-so-dovoljeni

 

Srečne grešnice

Kako to, da Francozinje veljajo za najbolj postavne in vitke ženske na tem planetu (le ena od desetih žensk ima težave z odvečno težo, medtem ko je pri drugih narodih debela vsaka tretja predstavnica nežnejšega spola), če pa vemo, da njihova prehrana ni ravno dietna? Skrivnost, pravijo strokovnjaki, je naslednja: kdor vsak dan po malem uživa v božanskih kulinaričnih pregrehah, kot so vino, čokolada, sir in francoske štručke, je zadovoljen ter ima v telesu visoko raven hormona sreče. Prav ta pa je glavni pospeševalec prebave in telesne presnove.

Osnove diete

Francoska dieta temelji na treh obrokih na dan. Zanjo je značilno, da ni naporna, zlahka se je držimo in pri njej ne stradamo, saj se ob morebitnem napadu lakote lahko potolažimo tudi z majhnimi prigrizki, ki pa naj ne presegajo 100 kalorij. Sestavila jo je francoska zdravnica in nutricistka Jackie Newgent, prvič pa je bila dieta objavljena leta 2004 v priljubljeni francoski reviji za ženske Marie Claire. 

 

Potek diete

1. Iz menija vsak dan izberite po 1 zajtrk, 1 kosilo in 1 večerjo. Vsak zajtrk in kosilo vsebujeta enako količino kalorij (okrog 500), večerje pa približno 600.

2. Po kosilu pojejte dve rebri temne čokolade (ali čokolade za diabetike, ki namesto sladkorja vsebuje fruktozo). Čokolada (zlasti kakavovi delci) je bogata z antioksidanti, ki preprečujejo poapnenje žil ter pospešujejo prebavo in izgorevanje maščob.

3. Po večerji popijte kozarec suhega ali polsuhega vina (2 dl), najbolje šampanjca. Barva ni pomembna, pomembnejše je, da izberete takšno vino, ki vam je zares všeč. Preden ga postrežete, ga morate ohladiti na primerno temperaturo (med 8 in 12 stopinj Celzija).

4. Živeti po francosko ne pomeni samo dobro jesti, ampak se tudi veliko gibati. To pomeni vsaj 30 minut zmerne aktivnosti na dan, lahko hoje, teka, plavanja in podobnega. Z vsakim dodatnim 30-minutnim gibanjem pa lahko pojeste približno 100 kalorij več.

5. Diete se lahko držite poljubno dolgo. Bolj kot na hujšanju je namreč poudarek na prevzemanju zdravih prehranjevalnih in življenjskih navad.

6. Pričakujte zelo počasno izgubljanje telesne teže - največ dva kilograma na mesec.

7. Preden začnete dieto, se je priporočljivo posvetovati z osebnim zdravnikom, ki vam lahko pomaga še z dodatnimi nasveti za hujšanje.

 

Zajtrki

1) 1 skodelica sadnih kosmičev, 3/4 skodelice manj mastnega jogurta z 1 čajno žličko medu, 1 skodelica malin ali drugega svežega sadja ter čaj ali kava.

2) 1/4 francoske štruce z maslom in marmelado, 1/2 grenivke z 1 čajno žličko medu, kava z mlekom.

3) 1 francoski rogljič, 1 pomaranča, kava z mlekom.

 

Kosila

1) Goveja pečenka, 2 rezini pšeničnega kruha, solata, 1 pomaranča.

2) Jajčna solata z drobnjakom, 2 skodelici kuhane zelenjave (korenček, koleraba, brokoli ...), nekaj sliv ali grozdje.

3) Burger s polpetom iz govejega mesa in s sirom, pečen krompir, 1 srednje velik kivi.

4) Francoska štručka (bageta) s sirom brie, mešana zelena solata, 1 skodelica robid ali črnega ribeza.

5) Sendvič z na žaru popečenim kozjim sirom, paradižnikova solata z balzamičnim kisom, 1 skodelica borovnic.

6) Sirova plošča (z vsaj tremi različnimi vrstami sira), mešana zelena solata, 1 majhna hruška.

7) 1 krožnik gobove juhe, pečene piščančje prsi, zelena solata, 1 pest jagod.

8) Omleta s svežimi zelišči in z mocarelo, dušen brokoli ali bučka, 1 banana.

9) Kozji sir z rukolo, puranji zrezek, rdeča pesa, 3 sveže fige.

10)Francoska štručka, obložena s sirom in šunko, zelena solata, 1 srednje veliko jabolko.

 

Večerje

1) Porova omleta, krompir v oblicah z maslom, topel sendvič s šunko in sirom gruyere ali mocarelo.

2) Kuhan beli fižol, potresen z mandlji in s parmezanom, zelena solata.

3) Čebulna juha s timijanom, kraljevska solata (zelena solata, tuna iz konzerve, trdo kuhano jajce, olive, češnjevi paradižniki).

4) Pražen krompir, beluši na žaru, zelena solata z lešniki, 1/4 melone.

5) Pica s čebulo, peteršiljem, sirom in paradižnikovo mezgo, solata iz rukole s parmezanom in z limono.

6) Testenine z mletim piščančjim mesom, limono in s česnom ter za poobedek rahlo posoljene avokadove rezine.

 

Prigrizki s 100 kalorijami

1) 15 mandljev

2) 12 suhih marelic

3) 2 rebri temne čokolade

4) 3 sveže fige

5) 1 kepica vaniljevega sladoleda

6) 1 lonček jogurta s čokoladnimi koščki

7) Limonin ali pomarančni sorbet

 

Francoska solata z manj kalorijami

Pri francoski solati je najbolj »nevarna« majoneza. Vendar jo lahko pripravite malo drugače, pa bo še vedno dovolj okusna za gurmanske užitke!

Namesto majoneze zmešajte: rumenjak, sok pol limone, ščepec soli, 1 žlico olivnega olja, 1 žlico vroče vode, 1 žličko gorčice, malo belega popra, kislo smetano in jogurt.

Zelenjava: kuhan krompir, kuhano korenje, kuhan grah, kuhana jajca, kisle kumarice, poper, sol.     

Priprava: Zelenjavo narežite na kocke in jo položite v večjo skledo. Prelijte jo z jogurtovo omako. Po okusu dodajte še sol in poper, za okisanje pa uporabite vodo vloženih kislih kumaric. Premešajte in okrasite s peteršiljem.

 

Kako izbrati pravi sir?

Industrijsko narejen sir, zapakiran v folijo, je tako blag in nežen, da ga boste v želji po vsaj malo okusa hitro pojedli preveč. Raje kupite doma narejen sir, ki ima tako močno in značilno aromo, da ga boste le poskusili in boste že siti.

Ne vztrajajte le pri siru iz kravjega mleka. Tudi siri iz kozjega, ovčjega ali katerega drugega mleka bodo odlično popestrili vaš jedilnik.

Sir jejte s svežim kruhom, suhim sadjem ali z oreški ter zraven srkajte vino v zmernih količinah.