a>Osnovna ideja

 tipi krvi

Idejni oče prehranjevanja po krvnih tipih je ameriški zdravnik in nutricist Peter D'Adamo, ki pravi, da naša krvna skupina določa, katero hrano moramo uživati, če hočemo ostati zdravi in hkrati izgubiti odvečne kilograme. Po njegovem mnenju je krvna skupina 0 najstarejša (v preteklosti so jo večinoma imeli lovci), zato se morajo njeni pripadniki prehranjevati predvsem z mesom in živalskimi beljakovinami. Krvni skupini A naj bi zgodovinsko pripadali poljedelci, torej rastlinojedci in vegetarijanci, ljudje s krvno skupino B so bili nomadi, ki so veliko potovali, zato naj bi še danes uživali mešano hrano, medtem ko je za pripadnike krvne skupine AB priporočljivo pojesti čim več mlečnih izdelkov.

 

Od A do 0

  • -Kot kažejo raziskave, ima kar 44 odstotkov ljudi na svetu krvno skupino A. Zanje je značilno, da imajo slabo razvit obrambni sistem, občutljiv želodec in težave s sladkorjem. 

    Dovoljeno: Žita, oreški, semena, testenine, riž, zelenjava in ribe. 
    Prepovedano: Meso, krompir, banane, sladkor in vsa kisla hrana. 
    Priporočljiva telovadba: Joga in golf. 
  • -Približno 10 odstotkov ljudi pripada krvni skupini B. Običajno imajo dobro prebavo in imunski sistem, pogosto pa jih pestita stres in kronična utrujenost. 

    Dovoljeno: Na njihovem jedilniku naj bi bilo veliko jajc, rdečega mesa, ananasa in grozdja. 
    Prepovedano: Svinjina, stročnice, oreški, semena, koruza, mehki siri in avokado. 
    Priporočljiva telovadba: Tenis in plavanje. 
  • -Najredkejša krvna skupina je AB (4 odstotki). Njeni pripadniki so zelo prilagodljivi, imajo dobro razvit obrambni sistem, vendar so izjemno slabokrvni. 

    Dovoljeno: Jedli naj bi veliko rib, riža, rženega kruha, zelenjave in ananasa. 
    Prepovedano: Maslo, morski sadeži, piščančje meso in pomaranče. 
    Priporočljiva telovadba: Aerobika in igre z žogo. 
  • -Zelo pogosta krvna skupina je tudi 0, ima jo 42 odstotkov ljudi. Večinoma so to športniki in telesno aktivni ljudje, ki jim najbolj ustreza visokokakovostna beljakovinska hrana. 

    Dovoljeno: Meso vseh vrst, soja, siri, olivno olje, jajca, oreški ter zelenjava. 
    Prepovedano: Žitni in mlečni izdelki, fižol, kruh, kosmiči, skuta, krompir in sadje. 
    Priporočljiva telovadba: Tek in hoja.

Za in proti

Prehranjevanje glede na krvni tip je načeloma zdravo, saj temelji na sveži naravni prehrani, ki razstruplja telo. Nekateri strokovnjaki imajo o dieti po krvnem tipu kljub temu pomisleke, menijo, da je še premalo preizkušena, da bi jo lahko podprli z znanstvenimi dokazi. Kaj vam priporočamo mi? Diete se držite največ teden ali dva, dokler ne dosežete idealne teže, potem pa ponovno preidite na normalno, mešano prehrano.

Jedilnik za krvni tip A

ITALIJANSKA MINEŠTRA

Sestavine: 1 mala čebula, 2 žlici olivnega olja, 1 manjši jajčevec, 1 bučka, 10 g svežih šampinjonov, 1 manjša rdeča paprika, 2 korenja, 50 g graha, 100 g belega fižola, 150 g puranjega fileja, sol, poper, peteršilj, lovor, sveža bazilika, rožmarin, timijan, origano, parmezanski sir, česen, 100 ml paradižnikove omake, 1 l domače goveje juhe. 

Priprava: Na olivnem olju prepražite čebulo in na kocke narezan piščančji file. Dodajte jajčevec, bučke in šampinjone, nato pa še preostalo zelenjavo in česen. Zalijte z govejo juho in primešajte preostale sestavine. Kuhajte od 45 minut do 1 uro. Na koncu na enolončnico naribajte parmezan ter jo postrezite z opečenim kruhom, nastrganim česnom in olivnim oljem (brusketa).

POLPETI IZ TOFUJA

Sestavine: 1/2 kg tofuja, 1/2 skodelice kuhanega rjavega riža, 1/2 skodelice belih krušnih drobtin, 1/4 skodelice narezanega pora, 2 beljaka, 1/4 skodelice naribanega korenja, 1/2 skodelice mocarele, 2 jedilni žlici sojine omake. 

Priprava: Razdrobite tofu in ga dobro zmešajte z vsemi navedenimi sestavinami. Iz dobljenega testa oblikujte polpete in jih popecite na olivnem olju, dokler ne dobijo lepe zlato rjave barve. Postrezite jih k solati.

SOLATA PO GRŠKO

Sestavine: Za solato: 1 glava zelene solate, 1 narezana kumara, 1/2 skodelice sira feta. Za preliv: 2 jedilni žlici olivnega olja, 2 jedilni žlici limoninega soka, 1 jedilna žlica dijonske gorčice, sol, poper. 

Priprava: V večjo skledo položite narezano zelenjavo in sir feta. Nakapajte s prelivom in vse skupaj dobro premešajte.

RIŽEV PUDING

Sestavine in priprava: 3 skodelice riža, 3 skodelice sojinega mleka in ščepec soli kuhajte 20 minut. Zmešajte 4 rumenjake, 1 skodelico sojinega mleka, esenco vanilije, 1/3 skodelice rozin in cimet ter dodajte rižu. Dobljeno zmes položite v namaščen pekač. Stepajte 4 beljake in 1 žlico vanilijevega sladkorja, dokler ne nastane trd sneg. Prelijte čez riž in pecite pri 180 stopinjah 5 minut. Ohladite in postrezite. 

Jedilnik za krvni tip B

ČEBULNA JUHA

Sestavine: 6 čebul, 2 pora, 3 šalotke, 1 majhen strok česna, malo masla ali olivnega olja, 3 skodelice kokošje ali zelenjavne juhe, začimbe po okusu (šetraj, timijan, poper …), malo rdečega vina. 

Priprava: V večji kozici raztopite maslo. Dodajte nasekljano čebulo, por, šalotko in česen ter pri nižji temperaturi kuhajte dobre pol ure. Prelijte z juho in vinom, začinite ter vse skupaj kuhajte še nadaljnjih 45 minut.

HLEBČKI IZ SARDIN

Sestavine: 1 konzerva sardin, 1 jajce, 1 zvrhana žlica ovsenih kosmičev, malo limoninega soka. 

Priprava: Vse sestavine dobro zmešajte in oblikujte majhne hlebčke. Popecite jih na olivnem olju in postrezite s solato.

SOLATA IZ KOLERABE

Sestavine: Koleraba, limona, olivno olje. 
Priprava: Olupite in naribajte surovo kolerabo. Začinite jo z limoninim sokom in olivnim oljem.

MANDLJEVI PIŠKOTI S ČOKOLADO

Sestavine: 3/4 skodelice neslanega in kremastega mandljevega masla, 1/4 skodelice narezanih mandljev, 1 skodelica rjavega sladkorja, 1 veliko jajce, 1 čajna žlička sode bikarbone, 1/2 čajne žličke vanilijeve esence, 1 skodelica čokoladnih koščkov.

Priprava: V električnem mešalniku dobro premešajte maslo, mandlje, sladkor, jajce, sodo in vanilijo. V maso nazadnje previdno dodajte še čokoladne koščke, nato pa jo z žlico polagajte v majhnih kupčkih na papir za peko. Pecite pri 180 stopinjah 12 minut. 

Jedilnik za krvni tip AB

JUHA IZ LEČE

Sestavine: 1 zavojček leče, 1 korenje, 1 steblo zelene, 1/2 sesekljane čebule, 1 čajna žlička majarona, 1 čajna žlička soli, 6 skodelic vode, začimbe po okusu. 

Priprava: Očiščeno in narezano zelenjavo prelijte z vodo ter na zmernem ognju kuhajte približno eno uro. Začinite po okusu.

PURANJA MESNA ŠTRUCA

Sestavine: 1/2 kg zmletega puranovega mesa, 1/2 skodelice narezanega česna, 2 rezini razdrobljenega kruha, 1 jedilna žlica posušenega peteršilja, 1 čajna žlička soli, 1 čajna žlička začimb za perutnino, 1 stepeno jajce. 

Priprava: Meso skupaj z drugimi sestavinami dobro pretlačite v gosto maso. Oblikujte jo v štruco, položite na papir za peko ter po dnu prelijte s 1/2 skodelice vode. Pecite od 50 do 60 minut v pečici, segreti na 180 stopinj.

SOLATA IZ ENDIVIJE

Sestavine: Nekaj listov endivije, 1 majhen strok česna, kis, olje, sol. 

Priprava: Solato na drobno narežite in začinite. Zraven lahko pojeste rezino popečenega rženega kruha.

BOROVNIČEV KOLAČ

Sestavine: 4 skodelice borovnic, 1/2 skodelice ovsene moke, 1/2 skodelice sladkorja, 1/2 skodelice pirine moke, 3 jedilne žlice sesekljanih in praženih orehov, 6 jedilnih žlic masla ali margarine. 

Priprava: Iz vseh naštetih sestavin zgnetite testo in ga položite v pekač za potico. Pecite ga 45 minut pri 180 stopinjah. 

Jedilnik za krvni tip 0

PARADIŽNIKOVA JUHA

Sestavine: 1 pločevinka vloženih paradižnikov, veliko svežega česna, malo ingverjeve korenine, na drobno narezana bazilika in koriander. 

Priprava: Na drobno narezan paradižnik s tekočino, česen in ingver položite v kozico in kuhajte 20 minut na zmernem ognju. Tik pred serviranjem začinite z baziliko in s koriandrom.

PIŠČANEC IN RIŽ

Sestavine: Piščančje prsi brez kože, 1 skodelica riža, 2 skodelici kokošje juhe, ščepec soli. 

Priprava: Zavrite kokošjo juho in vanjo dodajte na koščke narezane piščančje prsi. Ko se te dobro skuhajo, stresite v lonec še riž. Kuhajte od 20 do 30 minut in vmes večkrat premešajte.

KUMARIČINA SOLATA

Sestavine: Od 200 do 300 g kumare, 1 velik strok česna, nekaj oliv, ščepec soli, 1 čajna žlička olivnega olja. 

Priprava: Kumare naribajte, začinite in postrezite.

SADNI SLADOLED

Sestavine: 1 skodelica sojinega mleka, 1 velika žlica sladkorja, 1/2 skodelice zamrznjenih borovnic. 

Priprava: V električnem mešalniku miksajte vse sestavine, dokler ne dobite gladke kreme. Prelijte v večji kozarec, okrasite z limono in popijte.