eko proizvodi

Potrebno je opozoriti, da vsak naravni kozmetični proizvod ni nujno tudi zelen ali ekološki proizvod. Obstaja kar precejšnja razlika med naravnim in ekološkim kozmetičnim proizvodom.

Ekološki kozmetični proizvodi (ekološka kozmetika) so organski, kar pomeni, da so
proizvedeni iz sestavin naravnega izvora, ki so ekološko pridelane.

Nasprotno pa se kot naravna lahko označuje že tista kozmetika, ki ima zgolj en odstotek naravnih sestavin, to je sestavin
rastlinskega, živalskega, mineralnega, sladkovodnega ali morskega izvora.

Ekološki in naravni kozmetiki pa je kljub razliki skupnih kar nekaj točk. Kot določajo in zapovedujejo oznake in certifikati, morata tako ekološka kozmetika kot naravna kozmetika vsebovati čim več naravnih in
ekološko pridelanih sestavin, medtem ko izključujejo uporabo sintetičnih barvil, dišav, konzervansov, antioksidantov, mehčal, sestavin iz naftnih derivatov (silikoni, parafin) in gensko spremenjenih organizmov.

Pri predelavi surovin v proizvod mora biti uporabljenih čim manj kemičnih postopkov.

Proizvodnja mora biti okolju in ljudem čim manj škodljiva, prepovedano je testiranje proizvoda na živalih, embalaža mora biti biorazgradljiva ali primerna za recikliranje.

Naravni in ekološki kozmetični proizvodi vsebujejo sestavine kot so rastlinska in eterična olja,
sveže sadje in/ali zelenjava.

Vsebujejo tudi nekatere sintetične spojine, ki pa so še vedno ekološko sprejemljive, saj proizvajanje le teh ne onesnažuje okolja in so tudi biološko razgradljive.

Običajno ne vsebujejo konzervansov, parabenov, silikonov in sintetičnih barvil, odišavljeni pa so s 100% naravno dišavo. Njihova embalaža zato tudi ni nič manj privlačna.

Običajno je precej estetska, všečna, minimalna, skrbno izbrana in oblikovana ter proizvedena iz materialov, ki ne škodujejo okolju.

Danes je pri takšnih blagovnih znamkah predvsem trend novega polnjenja ali novih polnil ter čim manj odvečne embalaže.

To je ugodno tudi za potrošnike, saj s ponovnim polnjenjem lahko veliko prihranijo, hkrati pa delujejo v prid okolju.
Za naravne in ekološke kozmetične proizvode tudi velja, da so proizvedeni iz najbolj kakovostnih sestavin, ki jih pridobivajo iz manj razvitih držav (tretje države sveta, pri čemer ne
smemo pozabiti tudi na razvite države, kot sta Italija in Francija, ki sta prav tako vir kakovostnih sestavin) in za katere proizvajalci plačajo pravično ceno, ki pokrije vse stroške pridelave in
predelave ter vse plače.

S tem pa ljudem v teh državah tudi omogočijo, da investirajo v boljšo prihodnost. Gre za pravično trgovino, kjer trgovina ne prinaša dobro samo proizvajalcu končnih proizvodov, pač pa tudi tistim, ki so omogočili sestavine za proizvodnjo. Tako v primeru proizvodnje in prodaje naravnih kozmetičnih proizvodov ne gre le za ekološko ali zeleno trženje, pač pa veliko bolj splošno etično ali družbeno odgovorno trženje.

Filozofija blagovnih znamk naravnih kozmetičnih proizvodov je poleg skrbi za okolje tudi sočutje in razumevanje drugih ljudi (kar se kaže preko pravične trgovine), s svojimi naravnimi kozmetičnimi proizvodi pa spodbujajo svoje kupce, da se imajo radi takšni kot so.