Beseda fitnes danes ne predstavlja več zgolj prostora, ki je namenjen vadbi; postal je način življenja. Verjetno poznate koga, ki se je vpisal v fitnes center, da bi izgubil nekaj odvečnih kilogramov in okrepil telo, kmalu pa je drastično spremenil tudi svojo prehrano, slog oblačenja, prostočasne aktivnosti ali celo zamenjal družbo.

Tudi vi premišljujete, da bi se vpisali na fitnes? Izgovorov, da tega ne morete, bo veliko; od pomanjkanja časa do zadrege pri vadbi pred drugimi ljudmi.

Bodite odločni in si organizirajte življenje tako, da bo v njem prostor tudi za obiskovanje fitnes centra, ki je balzam za telo v času, ko se ne morete gibati na prostem – ob neugodnih vremenskih razmerah, v zelo zgodnjih ali poznih urah, ko na vas prežijo domače obveznosti, ali ko imate slabo vest, da telovadite, namesto da bi se ukvarjali s čim drugim.

fitness-kot-nacin-zivljenja

 

 V hram lepo oblikovanega telesa boste najbrž začeli zahajati, ker ste prepričani, da vam bo to pomagalo doseči vaše cilje; uravnavanje telesne teže, definiranje mišic, okrepitev telesa, boljše počutje in telesna pripravljenost … Vaši nameni so zelo dobri, kljub temu pa obstaja veliko tveganje, da se boste vadbe hitro naveličali.

Začetna motivacija vam lahko hitro pade, ker rezultati niso vidni takoj, če se obiskovanje fitnes centra ne sklada z vašim življenjskim slogom in zaradi napačnega izvajanje vaj mišice dobivajo neželeno obliko ali se pri vadbi celo poškodujete. Projekta fitnes se bo potrebno lotiti zelo premišljeno, pripravljeni pa morate biti spremeniti svoje navade in življenjski slog, da bodo rezultati zares odlični.

 

Kateri fitnes izbrati?

Število fitnesov neomajno raste in nemalokrat je izbira težka. Lastniki zagotavljajo, da je njihov fitnes fenomenalen, in propagirajo tranžerje in naprave, ki jih ne boste našli nikjer drugje. Cena mesečne karte za obisk fitnes centra se močno razlikuje. Od prestižnih fitnesov, kjer boste za karto odšteli več kot 70 evrov na mesec, do osnovnih različic, ki jih lahko obiskujete že za 30 evrov ali manj. Obstaja nekaj kriterijev, s pomočjo katerih optimalno izberete fitnes glede na svoje potrebe. Lokacija je zagotovo eden izmed njih.

Fitnes center, ki je blizu organizacije, kjer delate, ali doma, bo bolj verjetno deležen vašega obiska v trenutkih, ko ne boste ravno najbolj razpoloženi za vadbo. Tudi čas in napor, ki ju porabite za vožnjo in iskanje parkirišča na poti v fitnes, je potrebno upoštevati. Seveda bo na vašo izbiro odločilno vplivalo tudi vzdušje v fitnes centru, usposobljenost opreme in urejenost ambienta. Nekateri si želijo tudi dodatno ponudbo: savne, masaže, kozmetični salon, vodena skupinska vadba, vendar premislite, koliko teh zmogljivosti boste v resnici koristili. Izbira je kompleksna.

Preden odštejete nekaj deset evrov za mesečno karto, poskušajte vsaj en teden obiskovati ta fitnes in plačati za vsak obisk posebej, da vidite, ali vam ustreza. Prvi obisk bo verjetno brezplačen.

 

Kako vaditi v fitnesu?

Najprej se ogrejte, nato pa uporabite katero od kardionaprav za aerobno vadbo, ki so na voljo. Med ženskam so najbolj priljubljeni steperji, tekaške steze, eliptični tranžerji, simulatorji teka na smučeh in veslanja. Po aerobni vadi in na koncu treninga je potrebno narediti vaje za raztezanje. Ne ostanite le pri aerobni vadbi, najboljše rezultate boste dosegli, če jo kombinirate z vadbo z utežmi.

Obe vrsti vadbe sta pomembni za doseganje dobrih rezultatov – ena ne more nadomestiti druge. Še enkrat: če rekreativno dvigujete uteži, nikakor ne boste dobile moške telesne konstitucije, hormoni delajo v vaš prid, tako da lahko povsem brezskrbno delate vaje za moč. Vaje za krepitev mišic delate s prostimi utežmi (kar zahteva več znanja) ali na tranžerjih.

Na začetku je priporočljivo narediti več ponovitev z nižjo obremenitvijo, da se telo navadi na tehniko izvedbe posamezne vaje in ne obremenjujete preveč mišic, za katere je ta vadba povsem nova.

 

Najboljši prijatelj v fitnesu je osebni trener

Že pri aerobni vadbi je dobro, da vas nadzoruje osebni trener. Ure z osebnim trenerjem so investicija. Sestavi vam lahko vadbeni in prehranjevalni program, ki je posebno prilagojen vašim potrebam. Pozanimajte se o trenerjevi strokovni usposobljenosti in referencah, ki jih ima.

Skoraj vsak fitnes center vam prvo uro z osebnim trenerjem kot del uvodnega programa ponudi zastonj. Osebno trener je učitelj, je motivator in dežurni reševalec v fitnes centru. Že pri aerobni vadbi nepravilna izvedba lahko pripelje do nevšečnosti, z napačnim izvajanjem vaj za moč s prostimi utežmi in na tranžerjih pa se lahko resno poškodujete ali si deformirate mišice. Sem naštela dovolj razlogov, da so osebni trenerji 'zakon'?

 

Sprememba življenjskega sloga

Potrebno bo spremeniti prehrambene in pivske navade, če želite, da vaša vadba v fitnesu obrodi zavidanja vredne rezultate. Poskrbite za uravnoteženo prehrano in ne pozabite, da si pred treningom privoščite obrok pretežno iz ogljikovih hidratov, da boste imeli energijo, po vadbi pa telo hrepeni po beljakovinah, ki so potrebne za obnovo mišic.

Nekateri so zaradi navdušenja do fitnesa celo prenehali piti alkohol ali kaditi in s tem svojemu zdravju naredili še večjo uslugo. V fitnes centru boste spoznali zanimive ljudi, s katerimi vas druži ljubezen do aktivnega in zdravega življenjskega sloga. Lahko si boste izmenjali izkušnje in nasvete ali celo postali dobri prijatelji. Lahko se vam zgodi, da vas bo začelo zelo zanimati področje vadbe in zdrave prehrane in se boste poglobili v strokovno literaturo.

Nikoli se ne ve – morda boste čez nekaj let sami imeli licenco za osebnega trenerja ali celo svoj fitnes center. Do takrat pa uživajte v vadbi in bodite ponosni, ker tako dobro skrbite za dobrobit svojega telesa.