Čeprav gre za navidez novo vrsto vadbe, je joga v Indiji prisotna že več kot 2000 let. Gre za celovito vadbo, saj poleg telesne vadbe vključuje še dihalne in meditacijske vaje, ki pomirjajo duha in nas duševno uravnovešajo. Več kot zadosten razlog torej, da nadenemo udobna oblačila in začnemo vaditi.

 joga

Preden začnete

-Nikoli ne vadite s polnim želodcem, po težkem obroku počakajte štiri do pet ur, po lažjem pa dve do tri ure.

-Vadite v udobnih oblačilih in bosi, odstranite tudi nakit, očala in druge predmete, ki bi vas pri vadbi lahko ovirali.

Vadba je sestavljena iz treh osnovnih jogijskih tehnik:

-asane (telesni položaji) - kategorizirane so glede na težavnost in tako primerne za začetnike in bolj izkušene. Skupine asan so bile ustvarjene glede na položaj telesa - stoječi, sedeči, zasukani, ležeči itd. Asane vključujejo počasne in hitre gibe ter učijo koncentracijo, dinamiko in mirovanje. Imajo pomembne terapevtske učinke, ker poživljajo in krepijo celotni organizem. Poleg tega vplivajo tudi psihološko - poživijo otopelega in depresivnega človeka ali pomirijo podivjanega in raztresenega.

-pranayame (dihalne tehnike) - med izvajanjem tehnik pranayama se spodbuja organizem in pljuča napolni s svežim zrakom, tehnike pa igrajo pomembno vlogo pri večjem vnosu kisika ter s tem tudi razstrupljanju zraka. Pri izvajanju dihalnih tehnik moramo biti pozorni na pravilno razmerje med vzdihom, izdihom in zadrževanjem zraka.

-joge nidra (tehnike sproščanja) - je starodavna jogijska tehnika za globoko sproščanje telesa in uma skozi globoko zavedanje telesa in vizualizacijo. Razvija sposobnost koncentracije uma, spominjanja in zavedanja samega sebe. Joga nidra pomeni jogijski sen, ko telo miruje, um pa je aktiven.

Vadba joge je še posebej priporočljiva za ženske, saj je naša sposobnost soočanja s stresom, tako fizičnim kot psihičnim, odvisna od zdravja. Mnoge hormonske spremembe, povezane z menopavzo, nosečnostjo in menstruacijo, lahko pri ženskah povzročijo predmenstrualni sindrom (PMS), menstrualne krče, glavobole itd.  Pri teh težavah si lahko pomagamo z jogo, saj poznamo različne programe vadbe, primerne za nosečnice ter ženske, ki se soočajo z PMS-om in menopavzo.