Strokovnjaki so dolgo časa raziskovali povezavo med kofeinom in cikli spanja. Zgodnje raziskave so pokazale da kofein povzroča, da smo dlje časa pokonci, kot pa da moti spanec. To pomeni, da bo kofein bolj verjetno nekoga "držal pokonci" kot pa da bo povzročil motnje v spancu. Pitje kofeina da manj spimo, rezultira v povečane cikle budnosti ponoči, vendar ne nujno tudi motnje v spanju. Nekateri temu pravijo "kofeinska nespečnost", ki je budnost, ko bi v bistvu navadno spali.

Kofein in nespecnost

Kofein kot povzročitelj nespečnosti
Ali bi morali zdravniki biti bolj pozorni na količino uživanja kofeina, ko diagnosticirajo nespečnost? Konzumiranje kofeina je bila vedna skrb zdravnikov ko so diagnosticirali in povezovali vzroke nespečnosti.

Hrana in dodatki, ki vsebujejo kofein
Večina ljudi misli da ko jih zdravnik sprašuje o konzumiranju kofeina, avtomatsko misli na kavo. Toda obstaja veliko hrane in dodatkov, ki vsebujejo dovolj kofeina da smo budni ponoči.

Tukaj je seznam nekaterih:
-Kofeinski napitki kot sta Coca-cola in Pepsi
-Čokolada (še posebej črna čokolada=
-Čaj
-Sladoled z aromo kave
-Nekatere vrste čokoladnega mleda
-Nekatere vrste zdravil

Kdaj je preveč?

Posamezna tablica čokolade lahko vsebuje med 20-45 miligramov kofeina, kar je meja za otroke. Večina zdravnikov priporoča uživanje največ 2 šalic kave na dan, za odrasle.

Raziščite svojo mejo kofeina in spite bolje
Vsaka oseba ima svojo toleranco uživanja kofeina. Nekoga bo šalica kave obdržala budnega celo noč, spet bo drugi za isti učinek potreboval 5 šalic. Podobno kot alkohol, kjer ima vsak človek različno toleranco.
Problemi ki jih povroča preveč kofeina so: nervoza, razdraženost, nespečnost in pospešeno bitje srca 

Kaj lahko v zvezi s tem naredimo
Če obiščemo zdravnika zaradi nespečnosti, ali ker smo zaskrbljeni glede tega, ne pozabimo na podajanje podatka, koliko kofeina zaužijemo. Pogovorite se z zdravnikom in ustvarite si napotke za dieto, ki bo upoštevala tudi vaše zdravje, način prehrane in dobro počutje.