Vedno so bile in bodo razgrete debate med jedci mesa in vegetarijanci, vsak bo strastno zagovarjal svoje stališče. Vseeno, rezultati dolgoletnih znanstvenih raziskav govorijo zase. Pa poglejmo nekatere mite o vegetarijanski prehrani in jih ovrzimo.

leonardo da vinci vegeterijanec

Leonardi Da Vinci je bil tudi vegeterijanec.

 

 

1. Kdor je vegeterjanec, mu primanjkuje kalcija

Vegetarijanci lahko pridobivajo kalcij iz drugih virov, z uživanjem temne listnate solate, kot je peteršilj, ohrovt, špinača. Tu so še fižol, čebula, orehi. V trgovinah so na voljo sokovi, obogateni s kalcijem.

 

2. Kdor je vegeterjanec,mu primanjkuje železa

Rezultati raziskav so pokazali, da pri ljudeh, ki uživajo meso, in pri tistih, ki so vegetarijanci, ne obstajajo bistvene razlike pri železu v krvi, torej to pomeni, da vegetarijancem železa v krvi ne primanjkuje. Železo ni samo v mesu, vsebujejo ga tudi številna rastlinska živila. Posebej bogati z železom so: zelje, žita, sončnična semena, proso, rdeča pesa, fižol, leča, soja, grah, drobnjak, sezam, pšenični kalčki. Kot je znano, so alge prava zakladnica železa,v lekarnah so na voljo tudi pripravki z algami.

 

3. Kdor ne je mesa, mu primanjkuje beljakovin

Dejansko je v vegetarijanski hrani nasplošno res malo manj beljakovin kot mesni, vendar je to hkrati lahko tudi prednost, kajti prevelika količina beljakovin lahko povzroči nastanek ledvičnih kamnov, srčnih bolezni in nekatere oblike rakavih obolenj.
Sicer pa lahko pomembne beljakovine najdemo v žitih, zlasti v leči, pa tudi v grahu in fižolu.

 

4. Kdor ne je mesa, mu primanjkuje vitamina B12

Zagotavljanje tega vitamina v vegetarijanski prehrani naj bi bilo še najbolj težavno, kajti rastlinska živila ga ne vsebujejo. Pravzaprav ga vsebujejo v manjših količinah, to pa je posledica dejstva, da je zelenjava očiščena bakterij, ki izdelujejo ta vitamin. Če pogledamo Indijo, je tam manj pomanjkanja vitamina B12, ker sta voda in hrana okuženi z bakterijami.

Tako se kar nekaj vitamina, ki ga proizvedejo črevesne bakterije, absorbira v krvni obtok. V Evropi oziroma v Sloveniji živimo v drugačnih razmerah, pa tudi naša črevesna flora se razlikuje prebivalcev Indije. 


Kje, poleg mesa, še lahko najdemo vitamin B12: alge, sojino mleko, prevreta zelenjava in pivo pšeničnega slada. 

 

5. Otroci nujno potrebujejo meso

Raziskave ameriškega prehranskega združenja, opravljene med vegetarijanskimi otroki, kažejo, da so ti duševno razviti celo nad svojo biološko starostjo, njihov količnik inteligence pa je celo višji od povprečja.

To so zgolj nekatera dejstva, ki govorijo v prid vegetarijanski prehrani in zagotavljajo, da vegetarijanci niso za nič prikrajšani. Vegetarijanci največkrat navajajo splošno boljše počutje, z vegetarijanstvom pa izgine tudi marsikatera prej trdovratna bolezen. Vendar pa je odločitev vedno stvar in izbira vsakega posameznika.