To so diete, ki vzbujajo strast. Da zopet z veseljem sedemo za mizo … V dietah nastopajo: paradižnik, sladoled in sadje. Shujšali bomo z zadovoljstvom.


vesela dieta

 

Lahko dieta vzbudi strast? Strast do jedi, seveda. Ne (ali ne samo) do partnerja, saj to je že druga zgodba. Odgovor je seveda! Seveda, če uporabimo prava živila, na primer paradižnik. Rdeč kot goreči ogenj. Rdeč kot ljubezen, želja, seks. Sladoled, osvežilen in uživaški, ki ga lahko poželjivo ližemo ali pustimo, da se raztopi v ustih, žličko po žličko. Sadje, ki je poleti izjemnih oblik, barv, vonjav in okusov ter lahko postane vir gastronomskih užitkov.

Rdeča strast kot paradižnik. Mehak in slasten sladoled. Dišeče in sveže sadje. Izberite živilo, ki vam je najbolj všeč. In obrnite na naslednje strani. Našli boste nastopajoče v naših zelo uspešnih poletnih dietah.


Paradižnikova dieta

Z veliko zaužitimi antioksidanti smo videti mlajši

S paradižniki lahko izgubimo do tri kilograme na teden, na dan zaužijemo manj kot 1.200 kalorij. Staranje našega telesa se upočasni.

Na testeninah, v solatah, z mesom in ribami. In seveda, na pici. Paradižnik je na moč uporabno živilo v mediteranski kuhinji. Je osvežilen in nizko kaloričen in zelo primeren za poletno dieto. 
• Pojejmo veliko vitaminov. Paradižnikova dieta nam pomaga shujšati z dobrimi jedmi, poleg tega tudi, da ostanemo mladi in zdravi. Večino zaslug si lahko pripiše likopen, predhodnik vitamina A, ki je močan antioksidant. Likopen se bori proti škodljivim učinkom prostih radikalov, torej tistim, ki so odgovorni za staranje celic in zmanjšujejo tveganje za želodčno-črevesne tumorje in kardiocirkulatorne bolezni.
• Svež ali kuhan – ni pomembno. Z razliko od drugih antioksidantov, ki se nahajajo v rastlinskih živilih, likopena vročina ne uniči. Prav nasprotno, z vročino postane za organizem še boljši. Pomembno je, da paradižnike vedno pojemo z olupkom, saj se prav tam nahaja največ likopena (pa tudi vlaknin).
• Naj bo rdeč. Še zadnji nasvet: izberimo zrele paradižnike, saj so bolj bogati z likopenom in vitaminom C. Vsebuje le malce več kalorij (19 na 100 g, nezrel pa 17). Vendar se ni vredno odreči okusu dobrega rdečega paradižnika, da bi zaužili nekaj kalorij manj!

Ponedeljek

Zajtrk:
• 200 ml delno posnetega mleka (92 kcal)
• 30 g žitaric (109 kcal)
Ob 11. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Kosilo:
• paradižnikova solata: 50 g mocarele, 150 g paradižnika, žlička ekstra deviškega olivnega olja (200 kcal)
• 50 g polnozrnatega kruha (121 kcal)
• 150 g sadne solate iz mešanega svežega sadja (60 kcal)
Ob 16. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Večerja:
• 100 g piščančjih prsi, pečenih v ponvi, z eno žličko ekstra deviškega olivnega olja in vejico rožmarina ali nekaj listki žajblja (145 kcal)
• paradižnik s krompirjem: v pečici spečemo 200 g krompirja in 200 g paradižnika z dvema žičkama ekstra deviškega olivnega olja (298 kcal)
• 50 g polnozrnatega kruha (121 kcal)

Torek
Zajtrk:
• 200 ml delno posnetega mleka (92 kcal)
• 30 g žitaric (109 kcal)
Ob 11. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Kosilo:
• rižota s paradižnikom: 70 g riža, 200 g zrelega paradižnika, bazilika, ena žlička ekstra deviškega olivnega olja (315 kcal)
• 2 trdo kuhani jajci (130 kcal)
• 200 g paradižnika v solati, zabeljenega z eno žličko ekstra deviškega olivnega olja (83 kcal)
Ob 16. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Večerja:
• polenovka v paradižnikovi omaki: 150 g fileja polenovke, 2 žlici pasiranega paradižnika, 10 g črnih oliv, dve žlički ekstra deviškega olivnega olja (225 kcal)
• 50 g polnozrnatega kruha (121 kcal)
• gratiniran paradižnik: 200 g gratiniranega paradižnika z nekaj listki bazilike in eno žličko ekstra deviškega olivnega olja (83 kcal)

Sreda
Zajtrk:
• 200 ml delno posnetega mleka (92 kcal)
• 30 g žitaric (109 kcal)
Ob 11. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Kosilo:
• popara: 50 g kruha brez soli, 100 g zrelega paradižnika, pol kumare, 50 g čebulic, 2 žlički olja, ena žlička kisa, bazilika (273 kcal)
• 80 g mehkega sira (224 kcal)
• 100 g marelic (28 kcal)
Ob 16. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Večerja:
• sipe s paradižnikovo omako: 150 g sip, 50 g pasiranega paradižnika, 40 g zamrznjenega graha, ena žlička ekstra deviškega olivnega olja (183 kcal)
• 50 g polnozrnatega kruha (121 kcal)
• 200 g mešane solate (zelena solata, paradižnik in kumare), zabeljena z eno žličko ekstra deviškega olivnega olja in belim kisom ali limoninim sokom (80 kcal)

Četrtek

Zajtrk:
• 200 ml delno posnetega mleka (92 kcal)
• 30 g žitaric (109 kcal)
Ob 11. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Kosilo:
• popečeni kruhki s paradižnikom: 50 g kruha, 200 g paradižnika, 2 žlički olja, bazilika (265 kcal)
• 60 g bržole (90 kcal)
• 200 g paradižnikove solate z rukolo in eno žličko olja (85 kcal)
Ob 16. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Večerja:
• njoki s paradižnikom: 200 g njokov, 200 g zelo zrelih paradižnikov za omako, nekaj listov bazilike, ena žlička ekstra deviškega olivnega olja (380 kcal)
• 100 g piščančjih prsi, pečenih na žaru (100 kcal)
• 150 g stročjega fižola, kuhanega v vodi ali pari in prepraženih s 50 g paradižnikove omake (27 kcal)

Petek

Zajtrk:
• 200 ml delno posnetega mleka (92 kcal)
• 30 g žitaric (109 kcal)
Ob 11. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Kosilo:
• pekoče testenine: 70 g testenin, 60 g pasiranega paradižnika, 2 žlički ekstra deviškega olja (348 kcal)
• 150 g osliča, kuhanega na pari (106 kcal)
• 200 g gratiniranih paradižnikov z eno žličko olja (83 kcal)
Ob 16. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Večerja:
• rezine teletine s paradižnikovo omako: 120 g mesa, 200 g zrelega paradižnika, nekaj kaper, origano, ena žlička ekstra deviškega olivnega olja (211 kcal)
• 50 g polnozrnatega kruha (121 kcal)
• 100 g paradižnika in 100 g kumar v solati z eno žličko ekstra deviškega olivnega olja (78 kcal)

Sobota

Zajtrk:
• 200 ml delno posnetega mleka (92 kcal)
• 30 g žitaric (109 kcal)
Ob 11. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Kosilo:
• tunina solata s paradižnikom: 100 g zelene solate, 200 g paradižnika, 50 g tunine, 50 g sira feta, ena žlička olja (322 kcal)
• 50 g polnozrnatega kruha (121 kcal)
• 200 g sadne solate iz svežega sadja (80 kcal)
Ob 16. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Večerja:
• 100 g pice Margerita (271 kcal)
• zelena solata s paradižnikom: 50 g zelene solate, 100 g paradižnika, 100 g kumar, ena žlička ekstra deviškega olivnega olja (83 kcal)
• 200 g sadne solate iz mešanega svežega sadja (80 kcal)

Nedelja

Zajtrk:
• 200 ml delno posnetega mleka (92 kcal)
• 30 g žitaric (109 kcal)
Ob 11. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Kosilo:
• paradižniki, polnjeni z rižem: 3 paradižniki, 50 riža, 2 žlički olja (340 kcal)
• 50 g mocarele (126 kcal)
• 150 g kuhanega stročjega fižola, prepraženega s 50 g paradižnikove omake (27 kcal)
Ob 16. uri:
• kozarec (100 ml) paradižnikovega soka (20 kcal)
Večerja:
• testenine s paradižnikovo omako: 50 g testenin, 200 g svežega paradižnika, bazilika, ena žlička ekstra deviškega olivnega olja (260 kcal)
• 50 g pršuta, ki mu odstranimo mastne dele (72 kcal)
• 200 g mešane solate: paradižnik, korenje, koromač, zabeljena z eno žličko ekstra deviškega olivnega olja in limoninim sokom ali vinskim kisom (87 kcal)