Najpomembnejši vir nenasičenih maščob je olivno olje. Najbolj zdravo je hladno stiskano, deviško olje, pridobljeno pri prvem stiskanju zrelih oliv. Polno je hranilnih snovi, ki ostanejo nepoškodovane, saj v procesu predelave ni toplote, ki bi jih spremenila ali uničila. Polinenasičene  maščobne kisline (omega-3), ki jih najdemo v ribah, morskih sadežih, zeleni listnati zelenjavi in orehovem olju, zmanjšujejo količino nezdravih maščob v krvi in nas ščitijo pred boleznimi srca in ožilja. 


Nenasičene maščobe


Zakaj telo potrebuje jod?

Jod je nujno potreben za normalno delovanje ščitnice, žleze, ki uravnava hitrost bazalne presnove. Pomanjkanje joda lahko povzroči nezadostno delovanje ščitnice in s tem počasnejšo bazalno presnovo, kar vodi v povečanje telesne teže. Pri pomanjkanju tiroksina – najpomembnejšega ščitničnega hormona, za tvorbo katerega je nujno potreben jod – je hujšanje brez zdravljenja z zdravili praktično nemogoče. Ali dodajanje joda pospeši leno bazalno presnovo tudi, kadar ne gre za pravo pomanjkanje, je še sporno. Morske alge so bogate z jodom, zato jih večkrat vključujejo v shujševalne diete. Poleg alg vsebujejo veliko joda še morske ribe, morski sadeži in morska sol.

Zdravi prigrizki

Za priložnosti, ko vas zgrabi majhna lakota, imejte pri roki vedno drobne prigrizke, da pozneje iz majhne ne bi postala velika lakota. Spodaj navedeni prigrizki vsebujejo malo škodljivega turbo sladkorja. Njihova sladkost je pretežno posledica sadnega sladkorja (fruktoze), ki ne spodbuja izločanja inzulina, in saharoze. Ta se mora pretvoriti v glukozo, kar pomeni, da raven krvnega sladkorja ne poraste tako hitro. Hkrati so ti prigrizki polni vitaminov, rudninskih snovi, antioksidantov in balastnih snovi.
1.    hrustljava surova zelenjava: korenje, koleraba, stebelna zelena – vitamini, rudninske snovi;
2.    bučne peške: nenasičene maščobne kisline, cink, vitamin A;
3.    polnozrnati piškoti (nesladkani): balastne snovi, vitamini skupine B.

Čudovita hrana iz morja

Znanstveno je dokazano, da so naši južnejši sosedje bolj zdravi, vitkejši in živijo dlje. Poleg tega imajo ženske manj nevšečnosti, ki spremljajo menopavzo. Zahvaliti se morajo prav načinu svoje prehrane, ki združuje kulinarični užitek z optimalnim varovanjem zdravja. Na vrhu lestvice so:
-    veliko svežega sadja, zelenjave in zelišč,
-    hladno stisnjeno olivno olje,
-    zmerno, vendar redno uživanje mesa,
-    izdelki iz grobo mletih žit,
-    veliko rib in morskih plodov,
-    zmerne količine rdečega vina,
-    uživanje obrokov v miru in z užitkom.

Sezonski vitamini

Jejte sezonsko sadje in zelenjavo, saj je polna vitaminov zaradi kratkotrajnega prevoza. Dolgotrajen namreč občutno zmanjša vsebnost vitaminov. Cvetača po treh dneh izgubi 50 odstotkov vitaminov. 

Naravni afrodiziak

Cink in beljakovine, to je skrivnost ostrige. Najbolj znan naravni afrodiziak resnično deluje. Ostriga pomaga, da telo proizvede več testosterona, ta hormon je namreč najmočnejše gonilo spolne dejavnosti. V nobenem drugem živilu ni toliko cinka kot prav v ostrigah. 100 gramov njihovega mesa vsebuje 70 miligramov cinka. Enaka količina govejih jeter ponuja komaj 3,3 miligrama.