Zdaj je čas, da zavihamo rokave in naredimo nekaj zase in za svoje telo vsaj v tolikšni meri, da se bomo v njem dobro počutili.


vitek

 

1.POZABITE NA ČUDEŽNE DIETE
Te NE delujejo. No, morda za kakšen mesec, potem pa ko "preklopite" nazaj na vaš stari način prehranjevanja, kilogrami pridno rastejo in učinek je ravno nasproten od želenega. Zato pozabite vse reklame, oglase iz časopisov in reklamna sporočila v vaših nabiralnikih. Pozabite na tiste čudežne tablete, sirupe, obliže, telovadne naprave, ki vam obljubljajo uspeh v samo 5 minutah dnevno. Čim prej boste pozabili na to, tem več časa vam bo ostalo, da zares nekaj dosežete s pravilnim načinom prehranjevanja in z gibanjem.

Za ta denar je bolje, da si kupite primerno tehtnico, da boste vaše rezultate lahko pridno beležili. Naj vas ne zavedejo razne diete, ki jih najdemo v revijah in na spletnih straneh. Teh diet je zares ogromno, od tiste, ki obljublja v 14 dneh celih 9kg, do tiste, pri kateri 90 dni ločujemo živila na ogljikove hidrate in škrob, beljakovine, sadje in zelenjavo. Za lažjo predstavo naj povemo da sta tudi škrob in sadje ogljikohidratno živilo, zato ločevanje živil ni logično. Pri vsej tej dieti pa se sprašujemo, kaj storiti  91.dan? Ali si res lahko zamislite prehranjevanje po tej razdelitvi celo življenje?

2.PRIZNANJE IN VOLJA
Priznajte si, da je ste pretežki in da je nujno, da zase nekaj storite. Preveč kilogramov slabo vpliva na počutje, zdravje in nenazadnje tudi na vašo samozavest. Zberite voljo in sami sebi dopovejte, da vam bo uspelo, da ste dovolj močni, da boste tokrat zmogli. Tako boste način zdravega prehranjevanja tudi obdržali, še več - postal bo del vašega novega življenjskega sloga.

Zapomnite si:
Ne živimo, da jemo, ampak jemo,da živimo.
Ta stavek si je zares vredno zapomniti. Vedno, ko vas bo premamila misel na hrano, si ga v mislih ponovite.
Velikokrat slišim koga ki toži, da ne more shujšati, ker vsi okrog njega jedo omamne stvari in tako še sam podleže. Temu enostavno recite STOP .
Zakaj bi moral jesti to kar jedo drugi? A tudi druge stvari počnemo vse tako kot drugi?
Zraven si ponavljajte, on je očitno zadovoljen z postavo kot jo ima ali pa je premalo močan, da bi se uprl tej slabi hrani. Jaz pa sem močan in bom tokrat dosegel svoje. On naj je, jaz ne bom. On uživa sedaj, jaz bom pa užival ob pogledu nase v ogledalu.
Hrana naj ne bo najpomembnejši aspekt vašega življenja.

CILJ
Postavite si cilj, ki ga želite doseči. Svojo idealno težo si določite glede na vaš indeks telesne teže, ki ga izračunamo s pomočjo formule:

ITM: Vaša teža/ višina(na kvadrat)

Lestvica:
18.5 ali manj
Vaša teža je prenizka
18.5 - 24.9
Vaša teža je normalna
25 - 29.9
Čezmerna telesna teža
30 - 34.9
Debelost Tipa 1
35 - 39.9
Debelost Tipa 2
40 in več
Debelost Tipa 3
Obstaja še nekaj drugih enačb, kot je na primer Brokova enačba:
Normalna Teža-MOŠKI = (TV v cm - 100)
Normalna Teža-ŽENSKE = (TV v cm - 105)

HUJŠANJE
Bolje je uporabiti izraz zdravo prehranjevanje in zdrav življenjski slog.
Smisel vsega je v tem, da ne zaužijemo več kalorij kot jih porabimo. S telesno aktivnostjo pa delamo nato razliko in na ta način izgubljamo kilograme pravilno, hkrati pa krepimo telo ter preprečimo nastanek ohlapne kože. Če želimo izgubiti 1kg maščobe, je zato potrebno porabiti 7000 Kcal. Naše telo kalorije že samo za svoje normalno delovanje, v primeru mirovanja okrog 1200-1500Kcal, odvisno od višine in teže človeka.
Ženska oseba, visoka 165cm in težka 60 kg, porabi okrog 1300 Kcal samo za delovanje. Če se hujšanja lotimo na kakršen koli drugačen način, kjer telo stradamo, tvegamo, da bomo izgubili mišično maso in ne maščob.
Držimo se naslednjih pravil pri obrokih:
Zajtrk: uživajte sestavljene (kompleksne) ogljikove hidrate v kombinaciji z beljakovinami
Dopoldanska Malica: beljakovine in sadje
Kosilo: uživajte sestavljene ogljikove hidrate v kombinaciji z beljakovinami in zelenjavo
Popoldanska malica: beljakovine in minimalna količina ogljikovih hidratov, zelenjava
Večerja: beljakovine in zelenjava

Pravila pri hujšanju:
- Pozabite na sladkarije
- Imejte 5 manjših obrokov
- Pijte le navadno vodo in nesladkane čaje
- Izogibajte se rafiniranim ogljikovim hidratom (beli moki, kruhu, testeninam, rižu) in jih zamenjajte s polnovrednimi   živili
- Izogibate se preveliki količini sadja (na dan največ 2 sadeža)
- Izogibajte se nezdravim maščobam
- Bodite telesno aktivni
Beležite svoj uspeh na tehtnici in ne pozabite tudi na merjenje. Centimetri so tisti, ki nam kažejo uspeh, ko tehtnica stoji.
Še vedno pa naj vam bo ogledalo tisto, ki vam prinaša zadovoljstvo.