Koliko kilogramov lahko izgubim: 4
Koliko časa traja: en mesec (lahko pa se po njej prehranjujete vse poletje)
In komu je namenjena: tistim, ki si želite praktične poletne sladke rešitve, tudi če se prehranjujete zunaj

 
Sladoledna dieta

Sladka, kremasta in z različnimi okusi je sladica, ki si jo v poletnih mesecih največkrat privoščimo. Zasluženo! Sladoled je namreč s hranilnega vidika zelo primeren - je lahko prebavljiv in manj kaloričen od drugih sladic, saj je bogat z vodo: sladoled ima namreč približno 60 odstotkov vode, medtem ko ima večina drugih sladic med 20 in 25 odstotkov vode.
• Zato ga lahko jedo tudi tisti, ki imajo kakšen kilogram preveč, vendar mora biti v tem primeru sladoled zamenjava za kakšno drugo jed in ne dodatek, saj je vseeno kaloričen.
• Sladoledna dieta je shujševalni program za tiste, ki si želijo obrok na plaži, idealna pa je tudi za tiste, ki delajo v mestu in si želijo drugačno, hitro in osvežujoče kosilo.
• Po tej dieti se lahko prehranjujete mesece ali več, vendar pa morate pri drugih obrokih paziti, da zaužijete tiste hranilne snovi, ki jih ni v sladoledu, kot priporočamo v tej dieti.

Sadni ali mlečni
 
Osnovne sestavine domačega sladoleda so polnomastno mleko, smetana, rumenjaki in sladkor, pri industrijskih pa včasih smetano zamenjajo s hidrogeniranimi rastlinskimi olji. Različne okuse dobijo z dodajanjem sadja ali arom. Sladoled vsebuje 4,5 odstotka beljakovin, od 12 do 14 odstotkov maščob in 20 odstotkov sladkorja. 
• Lastnosti sladoleda se spreminjajo glede na izbrani okus. Sadni imajo (v primerjavi z mlečnimi) manj beljakovin (ker ne vsebujejo jajčnega rumenjaka) in manj maščob, saj lahko pri izdelavi uporabijo posneto mleko ali ga zamenjajo z zmletim zmrznjenim sadjem.
• Pri domačem sladoledu je težko določiti število kalorij, saj so odvisne od kaloričnosti mleka in smetane. Na splošno pa so sadni sladoledi manj kalorični od mlečnih, saj vsebujejo od 130 do 150 kalorij na 100 gramov izdelka, medtem ko mlečni vsebujejo od 200 do 300.


Prehranjevalni program

S pomočjo sladoledne diete lahko izgubite do štiri kilograme na mesec. Če bi jih radi izgubili več, jo lahko podaljšate čez poletje, vendar pa morate upoštevati vsa navedena navodila.
• Količina sladoleda, ki ga zaužijete za kosilo, je odvisna od okusa, ki ga izberete:
o mlečni sladoled: 200 gramov;
o sadni sladoled: 250 gramov;
o dodana stepena smetana: 40 gramov. 
Če dodamo sladko smetano, moramo količino sadnega sladoleda zmanjšati za 60 gramov, mlečnega pa za 80 gramov.
• Popijte vsaj en liter in pol tekočine. Izbirate lahko med vodo, čajem iz hibiskusa, mate čajem ali pa ledenim čajem.
• Na dan lahko zaužijete dve žlički sadnega sladkorja.
• Čim pogosteje kuhajte na žaru ali pari. Če je možno, pa zaužijte jedi surove.
• Za zabelo uporabite tri žličke ekstra deviškega olivnega olja na dan, limono in jabolčni kis pa v neomejenih količinah.


Ponedeljek
Zajtrk: kava ali čaj; tri rezine polnozrnatega prepečenca
Malica: 150 gramov breskev
Kosilo: sladoled
Malica: 150 gramov breskev
Večerja: 100 gramov špagetov z omako iz olivnega olja in 50 gramov oluščenih školjk, skuhanih na pari; 100 gramov teletine na žaru; 200 gramov korenja, redkvic in koromača

Torek
Zajtrk: kava ali čaj; tri rezine polnozrnatega prepečenca
Malica: 150 gramov marelic
Kosilo: sladoled
Malica: 150 gramov marelic
Večerja: 80 gramov riža z žafranom; 200 gramov ribe na žaru (morski list ali oslič) ali 150 gramov odcejenih morskih sadežev; 200 gramov bučk, skuhanih na pari

Sreda
Zajtrk: kava ali čaj; tri rezine polnozrnatega prepečenca
Malica: 150 gramov sliv
Kosilo: sladoled
Malica: 150 gramov sliv
Večerja: 100 gramov špagetov s česnom, olivnim oljem in feferoni; 100 gramov pršuta ali šunke brez maščob; 200 gramov solate s paradižnikom, čebulo in kumarami

Četrtek
Zajtrk: kava ali čaj; tri rezine polnozrnatega prepečenca
Malica: jabolko (150 gramov)
Kosilo: sladoled
Malica: jabolko (150 gramov)
Večerja: 100 gramov testenin s 40 gramov pesta; 150 gramov piščanca brez kože, spečenega v pečici; 200 gramov solate iz radiča, zelene solate in rukole

Petek
Zajtrk: kava ali čaj; tri rezine polnozrnatega prepečenca
Malica: 150 gramov sliv
Kosilo: sladoled
Malica: 150 gramov sliv
Večerja: 80 gramov riža s 50 gramov škampov, ki jih dodamo v riž, ko je napol skuhan; 200 gramov brancina ali orade na žaru; 150 gramov paprike ali jajčevcev na žaru

Sobota
Zajtrk: kava ali čaj; tri rezine polnozrnatega prepečenca
Malica: hruška (150 gramov)
Kosilo: sladoled
Malica: hruška (150 gramov)
Večerja: solata s testeninami, pripravljena z 80 gramov testenin, 50 gramov mocarele, ki smo jo razrezali na majhne kocke, štirimi majhnimi paradižniki in žličko kaper; solata iz 150 gramov paradižnika in 80 gramov mocarele

Nedelja
Zajtrk: kava ali čaj; tri rezine polnozrnatega prepečenca
Malica: 100 gramov jagod
Kosilo: sladoled
Malica: 100 gramov jagod
Večerja: ena pica margerita (180 do 200 gramov); 150 gramov stročjega fižola, zabeljenega z limono ali kisom


Recepti

Sladolede, ki jih boste zaužili za kosilo, lahko naredite tudi doma. Zato smo vam pripravili nekaj okusnih receptov.

Jogurtov sladoled z gozdnimi sadeži
Sestavine za eno osebo:
120 gramov gozdnih sadežev, 10 gramov sladkorja, lonček nemastnega jogurta, žlička in pol medu. 
Priprava: Sadje operite. Zmešajte ga s sladkorjem in pustite počivati pol ure. Nato ga skupaj z jogurtom in medom mešajte z električnim mešalnikom, dokler ne nastane penasta zmes. Vse skupaj dajte v posodico in v zamrzovalnik. Ko se zmes začenja strjevati, še enkrat za nekaj sekund premešajte z električnim mešalnikom. Postopek ponovite dvakrat do trikrat.

Vaniljin sladoled 
Sestavine za eno osebo:
eno jajce, palčka vanilje, 100 mililitrov delno posnetega mleka, 15 gramov sladkorja 
Priprava: Vanilijo dajte v lonček in dodajte mleko. Sestavini segrejte do vretja, nato pa pustite, da počivata eno uro. Jajce stepite s sladkorjem in med mešanjem dodajte mleko, iz katerega ste odstranili vaniljo. Ponovno postavite na štedilnik in mešajte, dokler se zmes ne zgosti. Nato jo vlijte v posodico za zamrzovanje in sledite postopku, ki je zapisan pri receptu za jogurtov sladoled z gozdnimi sadeži.

Breskov sladoled
Sestavine za eno osebo:
150 gramov vloženih breskev, eno jajce, 100 mililitrov delno posnetega mleka 
Priprava: Breskve zmešajte z električnim mešalcem s sokom, v katerem so vložene. Stepite jajce in dodajte vrelo mleko. Pristavite na štedilnik in mešajte, dokler se zmes ne zgosti. Nato jo vlijte v posodico za zamrzovanje in sledite postopku, ki je opisan v prvem receptu.

Sladoled z ingverjem in medom
Sestavine za eno osebo:
žlica ingverja v prahu, 100 mililitrov delno posnetega mleka, jajce, žlica medu 
Priprava: Mleko segrejte, dodajte ingver in pustite stati približno eno uro. Precedite, dodajte med in vse skupaj zavrite. Stepite jajce in v majhnih količinah dodajajte mleko. Nastala bo kremasta zmes, ki jo nato postavite na štedilnik na majhen plamen in mešajte z leseno kuhalnico, dokler se ne strdi. S štedilnika odstavite, še preden zmes začne vreti. Nato pustite, da se ohladi, zlijte jo v posodico za zamrzovanje in sledite prej opisanem postopku.


Ohranjanje
 Ko ste se znebili odvečnih kilogramov, vam priporočam, da za ohranjanje teže še en mesec sledite naslednjemu programu.
• Program je podoben sladoledni dieti, vendar pa so količine živil večje in dodanih je tudi nekaj sprememb.
• En do dva dni v tednu lahko ponovite menije, ki so zapisani v sladoledni dieti.
• Količina olja se poveča iz treh na štiri žličke.

Zajtrk
Zjutraj lahko poleg čaja ali kave zaužijete tri do štiri rezine prepečenca (lahko tudi ne polnozrnatega) ali žemljico (50 gramov) z dvema žličkama marmelade.

Malica
Sadje lahko nadomestite s kozarcem sadnega soka ali sveže iztisnjenega soka iz agrumov (150 ml).

Kosilo
Za kosilo lahko sladoled nadomestite z eno od naslednjih možnosti:
• sendvič (30 gramov kruha) s 30 gramov tunine in 20 gramov artičok;
• toast (50 gramov) s 30 gramov pršuta in 30 gramov sira;
• sendvič (50 gramov kruha) s 40 gramov salame ali 50 gramov pršuta. Poleg tega lahko popijete tudi kozarec sveže iztisnjenega soka iz agrumov ali sadni sok.
• Izmenično lahko tudi beljakovine (ribe, meso, jajca, sir) in priloge, ki so predvidene za večerjo, zamenjate s kosilom. Poleg tega lahko pojeste tudi paket grisinov ali 50 gramov kruha.

Večerja
Če ste za kosilo pojedli sladoled ali sendvič, ostane večerja enaka kot v sladoledni dieti. 
• Če pa ste za kosilo jedli beljakovine, za večerjo jejte ogljikove hidrate (testenine, riž, pica, kot je zapisano v sladoledni dieti) in zelenjavno prilogo.