Veliko ljudi zmotno misli, da je vadba mogoča le v telovadnicah in že prej omenjenih fitnes studiih, vendar ni tako. V resnici lahko vadite praktično povsod. Celo v najmanjšem kotičku svojega doma, počitniškega apartmaja ali hotelske sobe (da narave niti ne omenjamo). In zdaj je čas, ko je možnosti za takšno in drugačno vadbo na pretek. Dajte si priložnost, da se v vas zbudi zdrav in športen duh.


vadba z utežmi
 
Zanimivost: aerobna vadba proti vajam za moč
 
Med ljubitelji športa se postavlja vprašanje, zakaj je sploh treba uporabljati vadbo za krepitev (z ali brez uteži oziroma dodatnega bremena)? Obstaja veliko ljudi, ki menijo, da ta način vadbe ni potreben in da se da z aerobno vadbo (tek, plavanje, kolesarjenje in podobni športi) doseči skoraj vse. Vendar ni čisto tako, saj na primer vadba z utežmi deluje na telo tako, da spodbudi metabolizem, da telo porablja kalorije (predvsem iz maščobnih zalog) še dolgo po tem (15 ur), ko vadbo že zaključimo. Če pa vadbo z utežmi kombiniramo še z razteznimi vajami in drugimi podobnimi vadbami (joga, pilates), potem lahko še dodatno pridobimo na moči, gibljivosti, vzdržljivosti in mišični masi, brez strahu pred poškodbami. Torej, najboljša rešitev je, da kombinirate aerobno vadbo z vajami za krepitev.
 
Vaje z lastno težo
 
Če ne nameravate postati 'mrs. fitness', ampak si želite 'le' lepega telesa, biti fit in se dobro počutiti, potem je dovolj, da uporabljate vaje z lastno težo, ki ne potrebujejo nobenih dodatnih pripomočkov. In kar je najboljše – ni se vam treba včlaniti v noben fitnes studio.
 
Vaje z lastno težo lahko izvaja vsak izmed nas, ne glede na starost in spol. Ta način vadbe ni primeren za tiste, ki so obsedeni s pridobivanjem mišic, temveč za tiste, ki si želijo izboljšati svoj nivo fizične pripravljenosti, priti v formo, hkrati pa še izboljšati držo, gibljivost celotnega telesa in samozavest. In ne mislite, da ni učinkov na zunanji videz. Pravzaprav se bodo ti poznali kmalu po tem, ko bo vadba postala redna. 
 
Vaje z lastno težo v primerjavi z vadbo z utežmi
 
V nasprotju z vadbo z utežmi pri vajah z lastno težo ni določeno, koliko dni mora preteči, preden lahko ponovno vadimo. Še bolje bi bilo, če bi lahko vaje izvajali vsak dan v tednu, prav tako pa ni nobene časovne omejitve, koliko časa naj bi vadba trajala. Na začetku je dovolj že 10-minutna vadba, in že se vam bo poznala razlika tako na fizičnem kot tudi psihičnem nivoju. Tiste, ki so skeptični in mislijo, da lahko le z vadbo z utežmi razvijamo moč, bo presenetilo, če povemo, da je vadba z lastno težo lahko še učinkovitejša. Nemalokrat se zgodi, da se tistemu, ki vadi z utežmi in se pozneje preizkuša v vadbi z lastno težo, zdi slednja napornejša. Obratno se zgodi redkeje. In kar je najpomembnejše: vsak začetnik v vadbi za krepitev bi moral začeti najprej z vajami z lastno težo in šele pozneje uporabiti uteži.
 
Za konec …
 
Za vsakega vadečega je priporočljivo, da kombinira aerobno vadbo z vadbo za krepitev telesa, ki jo na začetku izvaja z lastno težo, šele pozneje, če si želi še boljših rezultatov, doda uteži oziroma dodatno breme. Z aerobno vadbo se porabljajo maščobne zaloge, hkrati pa pridobiva na splošni telesni vzdržljivosti. V namen porabljanja maščob pa je še bolj priporočljiva intervalna vadba, ki spada pod visoko intenzivno vadbo*. Z vadbo za krepitev se krepijo in oblikujejo mišice. In ker si seveda želite vsega tega, nikakor ne pozabite obojega vključiti v svoje gibalne navade. In če se le da, se poskusite čim več gibati na svežem zraku. 
 
 
Vadite močno, če želite hitro izgubiti odvečno telesno težo. Strokovnjaki trdijo, da je nizko intenzivna dolgotrajna vadba najučinkovitejša pri porabljanju maščob. To je popolnoma smiselno, saj telo porablja maščobe kot gorivo pri intenzivnosti, ki je 65-odstotna od maksimalne. Po drugi strani pa visoko intenzivna vadba vpliva na pospešitev metabolizma, kar pomeni, da več kalorij porabimo pri obnavljanju organizma, torej podnevi in ponoči, ko ne vadimo. Avstralski strokovnjaki so pri 15-tedenski raziskavi ugotovili, da so ženske, ki so vadile z visoko intenzivno, srednje trajajočo vadbo, izgubile več odvečne teže od tistih, ki so vadile z nizko intenzivno, dolgo trajajočo intenzivnostjo. Ali natančneje – v omenjeni študiji so vadeči pri visoko intenzivni vadbi izgubili vso odvečno maščobo v nogah in trebuhu, hkrati pa so si izboljšali prekrvitev organizma.