S tem pa ugodno vpliva na delovanje živčnega sistema in na energijske zaloge v celicah.  V celici se metabolizira v aktivni kofaktor, ki je soudeležen pri energijski celični presnovi.

vitamin b1

Kot tiamin - pirofosfat tvori acetil koencim, ki je nujno potreben pri končni stopnji razgradnje glukoze in sintezi energetsko bogatih molekul ATP. 
Tiamin sodeluje tudi pri prenašanju dražljajev po živčevju med možgani in hrbtenjačo (pri nevrotransmisiji). Udeležen je namreč pri transportu natrijevih in kalijevih ionov pri prevajanju impulzov vzdolž nevronov. Zaloge tega vitamina v telesu so razmeroma majhne, zato je potrebno poskrbeti za redno uživanje. Vitamin C in citronska kislina, ki je v pomarančah in drugem južnem sadju, preprečujeta, da bi se tiamin uničil. Dokazano je tudi, da vitamini iz skupine B sodelujejo med sabo. Na tak način se lažje absorbirajo. Znano je, da antacidi (zdravila za lajšanje želodčnih težav povezanih z zgago - nevtralizirajo želodčno kislino), pri dolgotrajnem jemanju znižajo raven tiamina v telesu. Tiamin je namreč zelo nestabilen nevtralnih in bazičnih raztopinah Enako velja tudi za alkohol, kajti v etanolu je netopen. Absorpcijo vitamina preprečujejo in ga uničujejo tudi kavna kislina v kavi, čreslovina, kislina v čaju in žveplov dioksid, ki ga uporabljajo pri sušenju sadja.

Priporočljive dnevne količine:
Priporočljiv dnevni vnos za odrasle je 1,4 mg na dan, kar ustreza skledi obogatenih žitaric. Veliki odmerki vitamina se v telesu slabo absorbirajo, zato je najbolje redno uživanje dnevno priporočljive količine. K večji učinkovitosti tiamina pripomore uživanje vitaminskih dodatkov, ki poleg tiamina vsebujejo še vitamin B2 in B6. Pri dodatkih ni odveč še opozorilo, da ob zaužitju nad 3 g tiamina (tj. 50 mg na kilogram telesne teže) nastopijo znaki zastrupitve. Kažejo se kot: pospešen srčni utrip, nespečnost, splošna oslabelost, glavobol in razdražljivost. Lahko se sproži tudi pospešeno izločanje drugih vitaminov skupine B iz telesa.

Zdravilni učinki

- Boljši spomin: preko tvorbe acetil holina je udeležen pri razgradnji glukoze in s tem tudi pri izboljšanem prenosu živčnih dražljajev in delovanju spomina.
- Kroti neustavljivo željo po sladkem: rahlo pomanjkanje tiamina vzbudi željo po sladkem, ki jo zatremo z majhnim odmerkom tiamina.
- Motnje delovanja živčnega sistema: zdravniki včasih predpišejo dodatek tiamina pri motnjah živčnega sistema, ki se kažejo kot multipla skleroza, belloba pareza in nevritisu.
Zakaj jemati dodatek tiamina?
Bolezen, imenovana beriberi je v zahodnem svetu zelo redka. Za pomanjkanje tiamina je tukaj največkrat odgovoren alkoholizem, vendar je jemanje dodatkov koristno tudi pri ljudeh pod stalnim stresom in za fizično aktivne (zaradi boljše razgradnje glukoze).
Pomanjkanje tiamina se kaže kot:
- utrujenost
- depresija
- slabo pomnjenje
- glavoboli
- slabost

Kje najdemo največ tiamina?

Izvleček kvasa (4,25 mg/100 g), grah (0,89 mg/100 g), pomaranče (0,65 mg/100 g), kuhan krompir (0,59 mg/100 g),...