Folna kislina je odgovorna za številne funkcije v našem organizmu. Je nujno potrebna pri vsaki delitvi celice, še posebej pa v procesih diferenciranja in rasti celic embrija in fetusa. Zadosten vnos folne kisline v organizem je tako še zlasti pomemben v najobčutljivejšem obdobju ženske – obdobju nosečnosti.

 
folna kislina

Folna kislina ima poglavitno vlogo pri metabolizmu živčnih celic, skupaj z vitaminom B12 pa je nujna pri produciranju novih krvnih celic. 
Znatno povišane potrebe po folni kislini so v obdobju nosečnosti. Razlogi za to so: rast maternice, prirast volumna krvi, rast in razvoj posteljice in otroka. Dnevne potrebe po folni kislini se v nosečnosti povečajo za skorajda 100 odstotkov, ki jih običajno ni možno zadovoljiti samo z vnosom hrane v organizem. Glede na to, da posledice primanjkljaja folne kisline v telesu pomembno značajno vplivajo na rast, funkcijo razmnoževanja kot tudi ustvarjanje krvnih celic, nosečnost predstavlja kritično fazo glede vnosa zadostnih količin folne kisline. Primanjkljaj folne kisline se danes obravnava kot rizični in tudi kot eden glavnih dejavnikov v nastanku nepravilnosti nevralne cevi pri embriju. 
Pod ‘nepravilnosti nevralne cevi’ razumemo skupino prirojenih anomalij, ko ne prihaja do popolnega zapiranja nevralne cevi. Pri nastanku teh anomalij igrajo pomembno vlogo hiperhomocisteinemija, diabetes mellitus, prekomerna telesna teža, jemanje antiepileptičnih zdravil in povišana telesna temperatura matere v času 1. trimesečja nosečnosti. 
Z jemanjem folne kisline je mogoče preprečiti nastanek nepravilnosti nevralne cevi za 70 odstotkov, zmanjša pa se tudi tveganje za nastanek spontanega splava. Iz teh razlogov se  priporoča dodatek folne kisline k prehrani v času nosečnosti. Preparati folne kisline se dobro prenašajo in nimajo neželenih učinkov.
Ginekologi in pediatri zaradi tega priporočajo vsem ženskam jemanje folne kisline v odmerku od 400 ľg dnevno najmanj štiri tedne pred načrtovanjem nosečnosti, z nadaljevanjem jemanja najmanj do konca prvega trimesečja nosečnosti. Če se je v družini že rodil otrok z napako nevralne cevi, se priporoča odmerek 5 mg/dan, ki zmanjšuje tveganje za napake nevralne cevi za 85 odstotkov. 
Folna kislina pripada skupini vitaminov, ki so topni v vodi. Poleg ostalih vitaminov je bistvena za razvoj in rast človekovega organizma, ki je odvisen od vnosa folatov od zunaj.  Glede na to, da ima osnovno vlogo v sintezi nukleinskih (DNK) in nekaterih drugih aminokislin, je zadostna količina folatov poglavitna za pravilno celično delitev. Osnovna potreba po folatih v nosečnosti je povečana. Primanjkljaj folne kisline lahko nastane zaradi nezadostnega vnosa ali motnje metabolizma.

Folati med nosečnostjo – zakaj jih potrebujemo
Folati (ali vitamin B9) so snovi, ki so potrebne za normalen razvoj ploda. Človeško telo samo ne more izdelovati folatov, zato jih moramo dobiti s hrano. Nahajajo se predvsem v zelenolistni zelenjavi, na primer v špinači in brokoliju, stročnicah, žitih, sadju (na primer v pomarančah), v jetrih in jajcih. Težava je v tem, da so folati zelo občutljivi za svetlobo in toploto, zato se jih med pripravo hrane velik del uniči. S hrano v telo vnesemo približno 50 odstotkov priporočenih dnevnih potreb po folatih. V času nosečnosti pa se, kot rečeno, povečajo potrebe po določenih vitaminih, še zlasti po folatih (vitamin B9).

Folna kislina in multivitamini
Folna kislina v kombinaciji z multivitamini preventivno deluje proti nastanku tudi nekaterih drugih prirojenih anomalij, od katerih so najpogostejše srčno-žilne.


Pomembnost omega-3 maščobnih kislin v nosečnosti
Za nosečnico je zelo pomemben tudi vnos omega-3 maščobnih kislin. Omega-3 maščobne kisline so esencialne nenasičene maščobne kisline, ki pripomorejo k pravilnemu delovanju organizma in ugodnemu poteku nosečnosti ter prispevajo k dobremu čustvenemu počutju. Pomembne so za razvoj otrokovih možganov, vida, motoričnih in intelektualnih sposobnosti. Ker človeško telo ne more samo izdelovati omega-3 maščobnih kislin, jih moramo pridobiti s hrano. Uživajmo rastlinska olja (laneno olje, olje oljne repice), mastne morske ribe (tuna, losos, slanik, skuša). Znano je, da mnoge ženske s prehrano dosežejo le 40 odstotkov priporočenega vnosa omega-3 maščobnih kislin, zato je v času nosečnosti in dojenja njihovo pomanjkanje toliko večje. Za zagotovitev optimalnega nivoja je priporočljivo povečanje zalog omega-3 maščobnih kislin že v prvih mesecih nosečnosti.