Lahki meniji skrbijo za ravnovesje v organizmu, krepijo obrambni mehanizem IN ščitijo organizem pred infekcijami.

 
Z dieto proti cistitisu

Cistitis je med ženskami ena izmed najbolj razširjenih težav. To je vnetje mehurja, ki se na žalost pogosto ponavlja. Na mehurju se nenehno pojavljajo vnetja, vzrok za to pa je lahko sprememba bakterijske vaginalne flore ali če črevesne bakterije pridejo v mehur in povzročijo infekcijo. Med črevesnimi bakterijami največkrat povzroči cistitis bakterija Escherichia coli. Simptomi pri cistitisu so skelenje med uriniranjem, včasih pa lahko občutimo tudi bolečine v trebuhu.

Ta težava lahko nastane tudi zaradi slabih prehranjevalnih navad, saj te slabijo naravni obrambni mehanizem in tako organizem postane bolj občutljiv tudi za take vrste infekcij. Če izbiramo pravilna, nizkokalorična, okusna in lahka živila, kot so na primer živila, navedena v dieti, lahko poskrbimo za dobro počutje telesa in ravnovesje v organizmu.


MOČNEJŠI OB POMOČI NARAVE 

Prehrana mora vključevati živila s protimikrobnimi lastnostmi, saj krepijo obrambni mehanizem, da se lahko spoprime z infekcijami.
•    Najbolj poznan predstavnik teh živil je česen, ki se ga zelo pogosto uporablja tudi v domači lekarni, saj vsebuje alicin, pravi naravni antibiotik. Komur je okus česna všeč, ga lahko uporablja pri pripravi jedi, za tiste, ki ga ne marajo, pa je na voljo tudi v kapsulah.
•    Tudi por ima protibakterijske lastnosti. Veliko pozitivnih lastnosti ima tudi borovničev sok in vse jedi, ki jih pripravimo iz svežih borovnic, saj vsebujejo veliko vitamina C. 
•    Borovničev sok poskrbi, da se v vaginalnem predelu mikrobi teže razmnožujejo, in preprečuje, da bi se bolezen ponovno razvila.


NAŠ pH

S prehrano je mogoče zavirati pojavljanje cistitisa. Na to težavo pa zelo vpliva tudi spreminjanje pH v organizmu.
•    Naše zdravje je odvisno od ravnovesja pH v telesu, še posebej v črevesju, kjer mora biti pH bazičen, in pH v vagini, ki mora biti kisel. 
•    Zato mora biti dieta proti cistitisu ‘bazična’, vsebovati mora živila, ki zagotavljajo najboljši pH za črevesje, istočasno morajo biti jedi, ki gredo čez urin, kisle, da bo vaginalni predel kisel in zato bolj odporen proti infekcijam.
•    Med izrazito bazične jedi spadajo belo meso, ribe, sveži siri in zelenjava (razen stročjega fižola in paradižnika). Med sadjem so najbolj primerne hruške in jabolka.
•    Izogibati pa se moramo vsem jedem, ki so bogate z maščobami; kravjemu mleku in vsem mlečnim izdelkom. Lahko ga nadomestimo z rastlinskim mlekom, na primer sojinim ali kozjim.
•    Priporočljivo je tudi, da se izogibamo kruhu in testeninam, pripravljenim z belo moko. Nadomestimo jih lahko s polnozrnatimi živili.


DOBRA PREBAVA

Da bi se izognili cistitisu, pa je treba skrbeti tudi za redno odvajanje: če smo zaprti, se lahko število črevesnih bakterij poveča in pridejo v vaginalni predel.
•    Za redno prebavo moramo v prehrano vključiti živila, ki so bogata z vlakninami, saj blago spodbujajo črevesje. 
•    Še posebej se priporoča uživanje polnozrnatega kruha in testenin.


PROTI VNETJEM

Proti cistitisu, pa tudi za splošno dobro počutje se moramo izogibati vsem živilom, ki povzročajo vnetja in postanejo v želodcu agresivna.
•    Med temi je svinjsko meso in vsi suhomesnati izdelki iz svinjskega mesa.
•    Izogibati se moramo tudi konzerviranim ribam, ribam v olju in dimljenim ribam (tunini, lososu, slanikom).
•    Izogibati se je treba tudi sadju, ki vsebuje veliko histamina, to so jagode, breskve, melone in slive.
•    Slab vpliv imata tudi kava in čaj, saj dražita mehur.


BLAG OKUS

Tudi zabele je treba pazljivo izbrati. Izogniti se moramo mastnim dodatkom (na primer majoneza), pa tudi vsem pikantnim omakam in sojini omaki, saj povzročajo vnetja. Prav tako naj ne bi uživali kisa, saj spodbuja fermentacijo v črevesju. V zmernih količinah pa lahko uporabljamo ekstra deviško olivno olje in limonin sok, ki poskrbita za pravo ravnovesje vaginalnega pH.


DIETA

Dieta vsebuje živila, ki uravnovešajo pH, in je bogata z vlakninami za spodbujanje prebave. Vsebuje približno 1.400 kalorij dnevno, izgubimo pa lahko dva kilograma mesečno. Za zabele uporabimo dve žlici olivnega olja na dan in eno žličko soli. Izogibati se moramo pikantnim sestavinam. Zelenjavo zabelimo z olivnim oljem in limoninim sokom.

Vse dni
Zajtrk: 200 ml korenčkovega soka; skodelica sojinega mleka; 30 g žitaric
Popoldanska malica: 200 ml borovničevega soka

Ponedeljek
Kosilo: testenine z baziliko*; mešana solata; 30 g polnozrnatega kruha; en sadež
Večerja: omleta iz 2 jajc in polovice pora; solata iz surovega koromača; 50 g polnozrnatega kruha; en sadež

Torek
Kosilo: rižota z jajčevci*; 100 g puranjih prsi na žaru; solata iz rukole; 30 g polnozrnatega kruha; en sadež
Večerja: 130 g morskega lista, spečenega v pečici; radič v solati; 50 g polnozrnatega kruha; en sadež

Sreda
Kosilo: juha iz leče, ki jo pripravimo iz 70 g leče, nasekljanega pora, olja in paprike, narezane na koščke; 100 g mocarele; korenčkova solata; 30 g polnozrnatega kruha; en sadež
Večerja: 130 g polenovke v paradižnikovi omaki; zelena solata; 50 g polnozrnatega kruha; en sadež

Četrtek
Kosilo: ječmen z lečo, ki ga pripravimo tako, da 70 g ječmena in 50 g leče posebej skuhamo in dodamo olje in žajbelj; radič v solati; 30 g polnozrnatega kruha; en sadež
Večerja: 100 g piščančjih prsi, spečenih na žaru in zabeljenih z limoninim sokom; radič v solati; 50 g polnozrnatega kruha; en sadež

Petek
Kosilo: 100 g purana na žaru; 250 g skuhanega krompirja; mešana solata; 30 g polnozrnatega kruha; en sadež
Večerja: 100 g skute; zelena solata; 50 g polnozrnatega kruha; en sadež

Sobota
Kosilo: rižota s sipami in bučkami*; mešana surova zelenjava; 30 g polnozrnatega kruha; en sadež
Večerja: 100 g spečenega purana; solata iz rukole; 50 g polnozrnatega kruha; en sadež

Nedelja
Kosilo: 70 g polnozrnatih testenin z olivnim oljem, limoninim sokom, timijanom in žajbljem; 100 g piščanca, spečenega v pečici; zelena solata; 30 g polnozrnatega kruha; en sadež
Večerja: 130 g morskega lista, skuhanega na pari; zelena solata; 50 g polnozrnatega kruha; en sadež


RECEPTI

TESTENINE Z BAZILIKO
Sestavine za eno osebo: 70 g polnozrnatih testenin, 100 g mehkega sira, 10 listov bazilike, žlica olja, sol
Priprava: Baziliko operemo in nasekljamo. V posodo damo sir in dodamo baziliko in olje. Dobro premešamo in dodamo na skuhane testenine. Še enkrat premešamo in postrežemo.

RIŽOTA Z JAJČEVCI
Sestavine za eno osebo: 70 g polnozrnatega riža, en jajčevec, nasekljana čebula, zelenjavna juha, meta, žlica olja, sol
Priprava: Jajčevec operemo in ga narežemo na kocke. Čebulo prepražimo, da zlato porumeni, in dodamo jajčevec. Posolimo in dodamo riž. Počasi dolivamo juho in med mešanjem kuhamo. Tik pred koncem kuhanja dodamo nasekljano meto in postrežemo. 

RIŽOTA S SIPAMI IN BUČKAMI
Sestavine za eno osebo: 70 g polnozrnatega riža, česen, belo vino, ena bučka, 130 g sip, žlica olja, sol in peteršilj
Priprava: Sipe očistimo in jih narežemo na trakove. Česen na olju zlato rumeno prepražimo. Dodamo bučke, narezane na rezine, sipe in nato še riž. Prelijemo z vinom in počakamo, da izpari. Posolimo. Med kuhanjem mešamo in postopoma dolivamo vodo. Potresemo s peteršiljem in postrežemo.


OHRANJANJE

Da bi ohranili pridobljene rezultate in izgubili še kakšen kilogram več, lahko en mesec sledimo programu ohranjanja. Vnos kalorij povečamo na približno 1.600, če dodamo 50 g polnozrnatega kruha in žlico ekstra deviškega olivnega olja.