Stres je zahrbtna nevšečnost, ki jo običajno zaznamo šele, ko se začnejo kazati prvi simptomi. Fizični in hormonske reakcije na pretirano nervozo, kot so občutek tesnobe v prsih, glavobol, pomanjkanje koncentracije, bolečine na nenavadnih mestih, trzanje mišic in krči v njih, zamegljen vid ter panični napadi so nekateri izmed znakov, s katerimi se moramo čim prej soočiti.

 

stres

 

Obstaja več načinov, kako se spopasti s stresom:
- Aktivnost. Začnite že zjutraj. Pojdite na kratek tek, se usedite na kolo, lahko pa tudi začnete dvigovati uteži ali se ukvarjati z jogo. Poletje je primeren čas za plavanje ali ukvarjanje z drugimi vodnimi športi, ki vas bodo sprostili, pozimi pa priporočamo sankanje in nagajivo kepanje.


- Koktajli. Privoščite si osvežilne koktajle z malo ali brez alkohola, saj vas bodo ti popeljali do občutka zadovoljstva in večje sproščenosti. Odklopili boste možgane, naredili kakšno nepremišljeno potezo in se ob tem noro zabavali. Seveda ne pretiravajte s količino alkoholne mešanice, ker boste dosegli ravno nasprotni učinek od želenega.

- Avantura z neznancem. Samske si lahko najdejo zanimiv način za sproščanje stresa. Za eno noč se zapletite z neznancem, privoščite si strastni seks na nenavadnem kraju in izživite svoje spolne sanje. Dokazano je namreč, da s seksom odženete stres in sprostite napetost v telesu. Ob navalu strasti pa nikar ne pozabite na zaščito.

- Določite si opravke. Eden od načinov, s katerim se uspešno borimo proti stresu, je pisanje listka z vsemi obveznostmi, ki jih boste uresničili skozi dan. Vključite stvari, ki jih želite narediti za svoje najbližje, kar vas bo dodatno motiviralo za delo, s čimer bodo izginili tudi znaki stresa. V toplejših dneh si poiščite opravke zunaj, na prostem, in zajemite svež zrak s polnimi pljuči.

- Spremenite odnos. Na težke situacije glejte iz bolj svetlega zornega kota. Sprejmite jih kot izziv, ne kot problem.

- Čas za sprostitev. Vsak dan si privoščite čas zase, da se boste lahko sprostili, zabavali in se preprosto obnašali malce otroško. Oglejte si komedijo, poslušajte prijetno glasbo, pojdite na partijo biljarda. Medtem ko se smejite in se dobro zabavate, se v možganih sprostijo endorfini (kemikalije, ki povzročijo dobro voljo), ki nas obvarujejo pred blagimi bolečinami in imajo pozitiven učinek na naše zdravje.

- Ne skoparite s spancem. Poskrbite, da boste spali vsaj osem ur na noč, v miru, brez vmesnih prekinitev. Med spanjem se telo in duša spočijeta ter si nabereta novih moči za vstop v aktiven delovni dan.

- Čim več komunicirajte. Kadar ideje ali čustva niso izražena, se nakopičijo v naših mislih kot odpadni material. Če boste odkriti in pošteni ter prijazni do ljudi, ki vas obdajajo, bo vaše življenje precej lažje in boljše. Sončni dnevi vas bodo zagotovo zvabili na vrt katere od kavarn, kjer si z dragimi prijatelji privoščite dolg klepet ob kozarcu hladne pijače.

- Odrecite se slabim navadam. Slabe navade povzročijo veliko stresa. Ko boste prenehali zlorabljati svoje telo in opustili kajenje ali pa se odrekli nezdravi prehrani, bo dobro počutje prišlo, kot bi mignilo. Jesen je sezona, v kateri si lahko privoščite nešteto vrst odličnega sadja in zelenjave.

-  Uporaba zdravil. Zdravila sicer uspešno odženejo simptome stresa, ampak z njimi le začasno rešimo težavo. Vzrok stresa namreč zdravila ne odkrijejo in ga zato ne morejo v popolnosti pozdraviti.

- Obiščite terapevta. Osebni terapevt vas lahko vodi do poti, prek katerih boste odkrili razloge za nastanek stresa. S strokovno pomočjo se boste soočili s težavami, ki vam povzročajo slabo počutje. Terapevt, ki ga skušajte sprejeti za svojega prijatelja, vas bo poslušal, vam strokovno svetoval in vas usmerjal do stvari, ki ste jih morda zavestno potlačili v sebi. Če vam ne ustreza ali se ob njem počutite nelagodno, potem ne odlašajte in ga zamenjajte.


- Izogibanje stresnim situacijam. Poskušajte se v čim večji meri izogniti situacijam, ki vas spravljajo v stres.


- Precenite, koliko ste pod stresom. Malo nervoze je nekaj povsem normalnega, saj vsi poznamo živčnost pred pisanjem izpita ali pred osebo, ki nam je všeč in bi jo radi spoznali … Čeprav je neprijetna, pomeni le naraven odziv telesa na stresno situacijo.


- Vaja dela mojstra. Zavedati se morate, da lahko sami veliko naredite za svoje dobro počutje in da imate moč nadzorovati stres z določenimi vajami. Vaja ‘stop’ deluje tako, da si ob stresni situaciji zamislite znak ‘stop’ in se osredotočate nanj, vse dokler ga na zaznate v popolnosti (barva, oblika …), nato pa se osredotočite nanj vsaj deset, petnajst minut. Druga vaja se imenuje ‘odštevanje’. Ko boste začutili, da se nad vas zgrinja stres, se ustavite, zaprite oči in počasi štejte do deset, medtem pa bodite pozorni na številke in pravilno dihanje. Če enkrat ne zadostuje, ponovite vajo večkrat. Vaja ‘sprostite mišice’ je preprosta in zato primerna ob vsakem času. Usedite se na udobno mesto, sezujte obuvalo in zaprite oči. Močno stisnite pest in jo nato počasi odprite in sprostite mišice v roki. Enako naredite z ostalimi mišicami v telesu, medtem pa se močno osredotočajte na napetost in sproščanje, ki ga občutite. Proces naj traja pet do dvajset minut, odvisno od tega, kako močno ste pod stresom. Vajo ‘domišljija’ pričnite tako, da poiščete udoben položaj in zaprete oči. Spomnite se na lepa mesta, ki v vas vzbujajo prijetna občutja. Zamislite si, da ležite ob sanjski plaži, da sedite na zelenem travniku ali stojite na vrhu gore. Osredotočite se na vse podrobnosti, od tega, kateri čas dneva je, kakšna je temperatura, kakšen zvok oddajajo valovi, pozorni bodite na vse tisto, kar vidite, slišite, vonjate in čutite … Ta vaja naj traja vsaj pet minut.


- Postavite si realne cilje. Izogibajte se razočaranjem. Če ste preveč ambiciozni in želite doseči preveč zahtevne zastavljene cilje, si boste nakopali veliko mera stresa. Postanete lahko preveč utrujeni, depresivni, zato izprezite konje, si razdelite cilje, določite si vmesne postaje in se postopoma lotite uresničevanje vsakega cilja posebej.