Kaj pomeni zdravo jesti? Načrt prehrane mora biti vedno smiseln in mora zajemati vse najboljše, kar nam živila lahko ponudijo. Kakšen je pravilen načrt prehrane in kako se ta v različnih življenjskih obdobjih razlikuje?

zdrave prehranjevalne navade

 

Zdravo jesti pomeni samo eno – uravnoteženo. In pika. Telo vedno pove, ali jemo zdravo ali ne. Opozarja nas po znamenjih, o katerih sva že govorili: koža, lasje, nohti, pozabljivost, razdražljivost, nespečnost, težave s ščitnico, slab holesterol, debelost ... prav ta je viden znak, da hrane nismo izkoristili, da se nismo hranili uravnoteženo in v celice niso prišle vse snovi, ki jih telo potrebuje.

Z načrtom prehrane se strinjam, vendar bi morali pri tem skrbeti, da izbiramo živila, ki imajo visoko vsebnost hranilnih snovi. Pridelki naj bodo res ekološko pridelani. Če se da, poskrbimo, da bodo čim prej prišli z njive na mizo. Najbolje je, če jih pridelamo sami, takrat vemo, kakšni so v resnici. Sicer kupujmo pridelke na tržnici pri prodajalcih, ki jim lahko zaupamo. Dolgotrajni prevoz z nihanjem temperature, skladiščenje, osveževanje sadja in zelenjave ..., vse to vpliva, da je vsebnost snovi v njih vse manjša. Nikar nas ne sme zapeljati lepota pridelkov na policah, osvetljenih z izbrano svetlobo. Na zalogo kupujmo samo izdelke, ki trajajo, na primer testenine, drugo kupujmo bolj ali manj sproti.

Najbolje je, če si izdelamo načrt prehrane za ves teden; tako skrbimo za resnično pestrost. Prehrana se v različnih obdobjih spreminja, kar je prav. Otroška hrana se razlikuje od hrane težaka, ali športnika, ta pa od tistega, ki ves čas sedi za računalnikom ali ima veliko nočnih izmen. Različna je tudi v puberteti, med nosečnostjo, po porodu, v meni ...  Vendar pri vsem tem nikakor ne pade načelo uravnoteženosti. Upoštevamo pa specifiko: tako težak potrebuje več  kalorij ali  ljudje po 35. letu imajo ponavadi premalo želodčne kisline. Če smo med njimi, vemo, kako moramo ravnati, da primanjkljaj izravnamo. Če nam primanjkuje kalija, bomo redno uživali banane, med menstruacijo potrebujemo več vitaminov skupine B in mineralov, zlasti magnezija; če smo slabokrvni, bomo uživali rdeče meso, vitamin C in baker. Majhni otroci pojedo malo, a morajo v ‘enoti žličke’ prav tako dobiti vse, od gradnikov, do zaščitnih snovi in energije.